Anton over zijn toernooideelname

Verslag van Anton over zijn deelname van de voorronde van het jeugdkampioenschap

 

Op 18 en 19 februari 2023 heb ik meegedaan aan het kwalificatietoernooi voor het Nederlands Jeugdkampioenschap ABC in Groningen. Het was een lange reis om daar naartoe te gaan. Toen we daar aankwamen waren er nog niet zoveel mensen. Later waren er zoveel, dat er geen zitplekken waren in de kantine. Xaveer, Pelle en ik waren de enige die elkaar kenden daar, maar later maakte ik ook nog vrienden met een ander kind daar. Het duurde lang tot alle inschrijving klaar waren en wie tegen wie moesten, en ik had ook per ongeluk bij de A categorie gezeten in het begin😊. Uiteindelijk was ik op de goeie plek. Het toernooi had zeven ronden over twee dagen. Op de eerste dag heb ik een partij gewonnen en op de tweede dag twee keer remise gespeeld. Pelle vond het ook leuk, met een gewonnen partij - hij was er niet op de tweede dag helaas. Xaveer heeft vier van de zeven partijen gewonnen. Hij reisde bij trein en moest vroeg opstaan en ging laat naar bed, toch vond hij het, net als ik, heel leuk. Hij had een prijs van 40 euro gewonnen met meeste punten van zijn rating categorie, 1500-1600.  Er waren lange tijden tussen elke partij, omdat er spelers mensen die nog niet al hun tijd gebruikten, tot de laatste seconde, en daarna moest de nieuwe indeling weer gemaakt worden. Alle partijen waren superleuk, ik heb er ook veel van geleerd. Al met al was het toernooi moeizaam, maar heel leuk.