VAAGPRAAT à la CARTE door Fatima Morgana

.......Dus je begrijpt dat, gezien de waan van de dag, er toch wel een dringende noodzaak bestaat om het één en ander op een gouden schaaltje te wegen…., ware het niet dat……

“Ja, ja, natuuuuurlijk, dat begrijp ik ook allemaal wel, maar zou je niet uhh, hmmmm…..”

“Nou, gezien de druk die er wordt uitgeoefend door de “peers”, lijkt het me beter om een tijdelijk rookgordijn op te werpen, zodat het accent verschoven wordt naar een nader te bepalen tijdstip X in de toekomst, zodat ze niet de indruk krijgen dat we worden beïnvloed worden door de Tijdgeest, en als gevolg daarvan……”

Jaaaaaah, zo zou je het natuurlijk OOK kunnen zien, maarrr….eh, ….euhhh…..meuhh…..”

“Maar dat is toch niet normaal? Hebben ze dat werkelijk gezegd? Nou, daar zakt mijn broek toch werkelijk wel van af, hoor! Dan moeten we onderdehand ook nog dranghekken gaan gebruiken.”

mowaaahhhh! Het is maar hoe je het bekijkt. Er is een oud spreekwoord uit de tijd van Shakespeare dat zegt: “Wie vaart bij vloed, zal rijk geraken.

Het gaat er dus om tijdig de trossen los te gooien en het anker te lichten, nietwaar?”

“Ja,,..uhhh….., hummm….maar dan lopen we de kans een “Vliegende Hollander” te creëeren, als het tij keert, en dan zijn we verder van huis.

“Nou EN…? Ze willen uiteindelijk allemaal in sprookjes geloven, en als iemand dan tijdens dat proces z,n eigen “beren op de weg” gaat hallucineren, kan er wel eens uit de mistflarden

van de fantasie een “Vliegende Hollander” opduiken. Héééél normaal. Gewoon afdoen als

een fantoom uit het collectieve onbewuste van…..ehh, humm, …hoe heet die vogel nou ook al weer?....Euuhhhh….de Jong, ..Jonker…Jung???

Ohhh, maar DAN komt er licht in de zaak, want dan kunnen we subsidie aanvragen!

Er zal heus wel ergens een verborgen potje staan, bewaakt door één of ander committee dat hallucinaties bevordert…c.q. ..bestrijdt….ehh…moet ik effe googlen….s’kijke…..

Wacht effe…..p’sies!!!!Er was zoiets als de ZWOSLOVEDA….maar ik weet niet of die nog bestaan, of dat ze zijn gefuseerd met de Ilja Repin-beweging.”

Ilja Repin? Ehh, …ik geloof niet dat ik….ehhhummm, en al helemaal niet , hoe noemde je het ook al weer….ehhhh…. ZWOZA???

“Ja, de ZWOSLOVEDA: de ZWOegers en SLOVErs Der Aarde. Ilja Repin is die Russische schilder die dat aangrijpende schilderij “de Wolgaslepers”heeft geschilderd. Die stumpers

sleepten zich letterlijk en figuurlijk van de ene fles Wodka naar de andere………

Niets nieuws onder de zon. Gigantische krachtsinspanningen…neem nou de piramidebouwers!

Tjaaaaahh, als je het in DAT licht wilt plaatsen, wil ik er nog wel een schepje bovenop doen en….uhhh….zal ik dan TOCH maar….. Ohh my God ….!!!!!! Ik…kik…b..bbbb..ben zo bb…bbbanggg…..!!

“Ja, GEWOON…..!!!! Het is WEL even slikken, maar …..het MOET…!!!!!!!!

18. Pc5… !!!!!!!!!!