2015

2015 …

 

Tien partijen op de laatste clubavond, de voorlaatste avond van het jaar 2014. Dat geeft nog maar eens aan met hoeveel plezier en enthousiasme onze leden aan de onderlinge competitie deelnemen. Ik hoor wel eens anders van collega-voorzitters. Ook voor 2015 wens ik jullie veel schaakplezier toe, met  op z'n  tijd een fraai hoogtepunt, individueel of met het team. En natuurlijk een goede gezondheid !

Mijn krant stond gisteren vol met voorspellingen voor 2015 en ik ga me daar ook aan wagen, met een schuin oog naar  de beurskoersen van vandaag.  Een leuk spelletje. Wie had eind 2013 gedacht dat Geert  na Frans en Ingrid de "kop van jut"  in de play-offs zou worden ??  En ons bekerteam FSB-kampioen ?? 

Dat Dick  clubkampioen gaat worden is te simpel, maar dat  

1. Roel lentekampioen wordt durf ik wel aan, en  dat

2. nummer 6 voor de play-offs  dit keer niet  Jan de Smidt wordt , maar …. juist …. Wolter.

3. het eerste team ontloopt op het nippertje degradatie uit de promotieklasse

4. het bekerteam wordt goede tweede

5. Gerald Bouw houdt de 25e plek vast

6. en Charrel  is de enige die tot aan de play-offs  alle dinsdagen present blijft

7. Bert Dassen  of Dimitri Delsman:  wie maakt de stap naar het 2e team ? Ik ga voor BEIDEN !

8. de prijzen  van OnsDorpshuis  gaan weer  NIET omhoog

Voelt iemand zich gepasseerd  of anderszins  ten onrechte niet genoemd  ??  Okay,  voorspel dan mee op deze 8 (of zo je wilt 9) punten  door inlevering van een briefje bij mij,  en op de jaarvergadering  ontvangt de  beste voorspeller   een fles Beerenburg  !!

 

Een  goed 2015 gewenst ……           Frans  van Emst